F.A.Q.
F.A.Q.
Algemene vragen
Hoe en wanneer zijn wij bereikbaar?
Bekijk hier onze openingstijden en contactgegevens van ons servicebureau.
Is er nog plaats voor mijn kind?
Onze medewerkers van de planning kunnen je direct vertellen of er nog plaats is. Neem hier contact met ons op. Een plaatsing wordt gedaan na een rondleiding en inschrijving.
Kan ik een locatie bezichtigen?
Het is altijd mogelijk om vrijblijvend een rondleiding te krijgen op een van onze locaties. Tijdens de rondleiding ontvang je alle relevante informatie en krijg je de gelegenheid om vragen te stellen. Voor een afspraak kun je hier contact met ons opnemen.
Ik wil mijn kind inschrijven. Waar kan dit?
Ben ik wel zeker van de plaatsing?
Indien wij je een plaatsingsovereenkomst hebben aangeboden, ben je verzekerd van een kindplaats vanaf het moment dat wij deze ondertekend retour hebben ontvangen. Indien je binnen 5 werkdagen na de inschrijving geen plaatsingsovereenkomst heeft ontvangen, verzoeken wij je om contact met ons op te nemen.
Wat is de duur van een plaatsingsovereenkomst?
Dit is afhankelijk van het soort opvang. Voor dagopvang is de plaatsingsovereenkomst geldig tot het kind 4 jaar wordt en naar het basisonderwijs gaat. Voor buitenschoolse opvang is de overeenkomst geldig tot de leeftijd van 12 jaar of einde basisonderwijs. Indien een eerdere einddatum gewenst is, kunnen we deze reeds verwerken in de plaatsingsovereenkomst.
Mijn kind wordt vier jaar en gaat naar de basisschool. Kan ik gebruikmaken van opvang?
Je kunt je kind(eren) aanmelden voor de buitenschoolse opvang. Wij bieden voor- en naschoolse opvang aan op alle locaties, met uitzondering van locatie Piushaven. Meer informatie over de locaties vind je op deze website.
Mag mijn kind de hele dag komen spelen als de school een studiedag heeft?
Wanneer een studiedag plaatsvindt op je reguliere opvangdag, mag je kind komen wanneer de school gesloten is. Op een niet reguliere opvangdag kun je deze studiedag aanvragen via de ouder app.
Plaatsingsovereenkomst opzeggen. Hoe doe ik dit?
De overeenkomst is op te zeggen met inachtneming van één maand vanaf de dag van opzegging. Dit geldt voor zowel gehele opzegging als eventuele dagdelen. De opzegging dient schriftelijk of per e-mail te gebeuren bij de planning.
Financiële vragen
Wat kost de kinderopvang?
Dit is per gezinssituatie verschillend. Dit heeft te maken met de hoogte van het gezinsinkomen en het type opvang dat je wilt afnemen. Bereken je netto kosten via de calculator of maar een afspraak met ons servicebureau.
Word ik getoetst op mijn betaalwaardigheid?
Alle nieuwe ouders / verzorgers worden getoetst op betaalwaardigheid in de vorm van een risicoprofiel. Het doel is om al in een heel vroeg stadium in contact te treden, naar oplossingen te zoeken en uiteindelijk je kind toch te plaatsen. Want het belang van de kinderen, daar gaat het om bij ons. Het betreft een online check op betaalwaardigheid. Deze check voldoet aan alle wettelijke eisen gesteld door de AVG.
Wanneer & hoe ontvang ik een factuur?
Je ontvangt de factuur via je mailbox omstreeks de 15e van de maand. Wij factureren altijd één maand vooruit.
Wanneer wordt de factuur afgeschreven?
De factuur wordt doormiddel van automatische incasso afgeschreven op de 23e van de maand. Indien deze datum in het weekend valt, wordt de factuur de eerste werkdag na het weekend geïncasseerd. Voor automatische incasso teken je bij inschrijving een machtigingsformulier. Dit is verplicht.
Ik heb een vraag over de factuur, bij wie kan ik terecht?
Stuur een bericht via het contactformulier of bel naar (013) 577 49 88 en vraag naar een collega van de planning.
Wanneer ontvang ik de kinderopvangtoeslag van de Belastingdienst?
De Belastingdienst betaalt de 20e van de maand of de eerstvolgende werkdag aan ouders/verzorgers de toeslag (voor de volgende kalendermaand), mits deze door de Belastingdienst aan jou s toegekend. Wijzigingen bij de Belastingdienst nemen circa 6-8 weken in beslag.
Wanneer ontvang ik mijn jaaropgaaf?
Je ontvangt jaarlijks de jaaropgaaf over het vorige kalenderjaar (uiterlijk in de maand maart). Tevens wisselen wij jaarlijkse gegevens uit met de Belastingdienst Toeslagen. Wij zijn dit wettelijk verplicht.
Ik wil graag een kopie van een factuur of jaaropgave ontvangen.
Dit kun je per mail aanvragen via het contactformulier.
Ik ben verhuisd, hoe / waar kan ik een adreswijziging doorgeven?
Dit kan via het contactformulier. Wij verzoeken duidelijk aan te geven per welke datum deze wijziging ingaat en voor welke gezinsleden.